Εντός του 2017 θα λειτουργήσει το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, διαβεβαίωσε η Λ. Κονιόρδου

MENELAOS MYRILLAS SOOC

Μέσα στο 2017 θα λειτουργήσει πλήρως το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), διαβεβαίωσε η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ, Όλγας Κεφαλογιάννη.

«Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης έχει κάνει λαμπρό άνοιγμα με την Documenta, είναι ένα είδος crash test, και είμαστε δίπλα του για να υπάρξει απορρόφηση της χορηγίας του Ιδρύματος Νιάρχου και να λειτουργήσει εντός του 2017», ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός Πολιτισμού.

Όπως ανέφερε η κ. Κονιόρδου, έχει ήδη υπογραφεί και από το υπουργείο Οικονομικών το προεδρικό διάταγμα που αφορά τον εσωτερικό κανονισμό του Μουσείου, διευθετήθηκαν όλες οι λεπτομέρειες και βρίσκεται στο ΣτΕ για έλεγχο. Παράλληλα, επεσήμανε ότι θα ακολουθήσει η μόνιμη στελέχωση του Μουσείου μέσω ΑΣΕΠ που θα ολοκληρωθεί το 2018.

«Ήδη με αποσπάσεις πήγαν 5 άτομα και συνάπτονται 15 συμβάσεις ορισμένου χρόνου ενώ θα διατεθούν και 19 άτομα από τον ΟΔΙΕ». Συνολικά το ΕΜΣΤ τώρα έχει 57 άτομα και η διεύθυνση θα μπορεί να εξασφαλίσει τη λειτουργία του. Το 2018 το προσωπικό θα φτάσει τα 87 άτομα», συμπλήρωσε.

Ακόμα, η υπουργός Πολιτισμού, απαντώντας στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Ξυδάκη, ανακοίνωσε ότι εντός του Μαΐου θα αναδειχθούν οι ανάδοχοι για το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μουσεία.

Όπως, ανέφερε, «είναι στο καταληκτήριό τους οι διαγωνισμοί που αφορούν το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα υποστηρίζει το σύστημα στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) και οι ανάδοχοι που θα αναδειχθούν μέσα στο μήνα, θα ανακοινωθούν από τους δύο χορηγούς ταυτόχρονα».

«Χρειάζεται η εγκατάσταση ενός ολοκληρωμένου συστήματος ως ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα ελέγχει όλο το πακέτο γιατί δεν φτάνει να έχουμε ηλεκτρονικό εισιτήριο αλλά και την υποδομή για να το στηρίξει», σημείωσε.

Από την πλευρά του, ο κ. Ξυδάκης υποστήριξε ότι στο ΤΑΠ, από το 1970 που ιδρύθηκε συντηρείται μια περίεργη νοοτροπία, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «είναι ένα πτώμα που συντηρείται για να το απομυζούν κάποιοι επιτήδειοι».

Όπως είπε ο κ. Ξυδάκης, πέρσι που τα έσοδα παρουσίασαν αύξηση σε σχέση με το 2015 και από 55 εκατ. ευρώ ανήλθαν στα 85 εκατ. ευρώ υπήρξε «υπερακοντισμός 27% στα ελεύθερα εισιτήρια».

«Αυτό σημαίνει πρώτον ότι υπάρχει μία μηχανή που παράγει δωρεάν επισκέπτες, γκρουπ ολόκληρα μπαίνουν δωρεάν και δεύτερον δεν υπάρχει κανένας έλεγχος. Κάποιοι καταληστεύουν συστηματικά τους μεγάλους αρχαιολογικούς χώρους», τόνισε.

Από την πλευρά της η κ. Κονιόρδου έκανε λόγο για χρόνια παθογένεια που υπάρχει σε ό,τι αφορά τη μη έκδοση εισιτηρίων και συμφώνησε ότι ένα μεγάλο ποσοστό επισκεπτών μπαίνει χωρίς να πληρώνει.

«Κάποια από αυτά είναι συμφωνημένα. Επανεξετάζουμε το θέμα αυτό γιατί πιστεύουμε ότι έχει γίνει υπερβολική χρήση», τόνισε η κ. Κονιόρδου, ενώ σε ό,τι αφορά το ΤΑΠ ανέφερε ότι «έχουν εντοπιστεί ορισμένα θέματα» και ότι το υπουργείο Πολιτισμού είναι στη φάση επεξεργασίας του νέου Οργανισμού.

Τέλος, απαντώντας σε άλλη ερώτηση, της βουλευτού της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Χαράς Κεφαλίδου, σχετικά με το κόστος καθυστέρησης της ολοκλήρωσης του έργου επέκτασης της Εθνικής Πινακοθήκης, η κ. Κονιόρδου ξεκαθάρισε ότι «δεν τίθεται στην παρούσα φάση κανένα θέμα καταβολής αποζημιώσεων». Προσέθεσε δε, ότι η Περιφέρεια Αττικής δίνει 4,5 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της νέας μελέτης που απαιτείται και σήμερα το διοικητικό συμβούλιο της Πινακοθήκης κάνει την ανάθεση, ενώ αν υπάρξει διαφορά με τον εργολάβο στο τέλος θα επιλυθεί.

( huffingtonpost.gr )

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s