Ποιο βιβλίο πρέπει να διαβάσεις τα Χριστούγεννα!

karoyzel

Ο καθηγητής είναι νεκρός του Joost de Vries – Γιάννης

Όταν ο καθηγητής Μπρικ πεθαίνει, ο νεαρός ακαδημαϊκός Φρίζο ντε Βος είναι συντετριμμένος. Υπήρξε ο στενότερος συνεργάτης του θρυλικού αυτού διανοούμενου και δικαιωματικά αναμένει να δοξαστεί ως ο διάδοχός του. Όμως, εξαιτίας ενός μυστηριώδους άνδρα, τα πράγματα δεν θα εξελιχθούν όπως τα περίμενε. Χρησιμοποιώντας προφορικό λόγο, άναρχη δομή και ιστορικά γεγονότα, ο Joost de Vries κατορθώνει να σε παρασύρει σε ένα περιβάλλον που σίγουρα δεν θα έχεις ξαναζήσει σε ατμόσφαιρα βιβλίου: τις χιτλερικές σπουδές. Ναι, καλά διαβάσατε, χιτλερικές σπουδές. Ο εκλιπών καθηγητής Μπρικ υπήρξε μέγας αναλυτής του Χίτλερ και των όσων έκανε ο αιμοσταγής Γερμανός ηγέτης. Ανάμεσα σε αναφορές για γεγονότα και πρωταγωνιστές της χιτλερικής περιόδου, ο Ολλανδός συγγραφέας πλάθει το χαρακτήρα του Φρίζο ντε Βος με μπόλικο καυστικό χιούμορ, βιτριολική αυτοκριτική και βαθιά γνώση της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης.

«Πολέμους χωρίς θύματα, αγωνιστικά αυτοκίνητα δίχως ατυχήματα, μπίρα χωρίς αλκοόλ, κόκα-κόλα χωρίς ζάχαρη, καφέ χωρίς καφεΐνη -ο εκφυλισμός της ελεύθερης αγοράς σε όλα τα ψυχολογικά επίπεδα».

«Φτιάχνω καφέ και διαβάζω ένα βιβλίο και κάνω λάικ σ’ ένα άρθρο από κάποιο περιοδικό για να μπορέσουν όλοι οι φίλοι μου στο Facebook να δουν ότι έκανα λάικ στο πνευματικά σωστό».

Δύο προτάσεις που εκθέτουν με τον καλύτερο τρόπο το πνεύμα του βιβλίου. Ο de Vries χρησιμοποιεί τον αντιφατικό τρόπο ζωής της σύγχρονης κοινωνίας για να δομήσει το περιβάλλον στο οποίο εξελίσσεται η πλοκή και να παρουσιάσει τους χαρακτήρες του γεμάτους με τις ενοχές και τα λάθη τους και όχι ως εξιδανικευμένα πρότυπα. Ίσως, αυτή να είναι και η μαγεία του βιβλίου, η έλλειψη υπερβολής και το σωστό μέτρο στη διάπλαση των ηρώων. Πόσο συχνά το συναντούμε πλέον;

Το καρουζέλ του τρόμου των James Patterson και Marshall Karp – Βαγγέλης

Ο Detective Zach Jordan και η συνεργάτις του Kylie MacDonald επιστρέφουν. Αυτή τη φορά στόχος τους είναι ένας δολοφόνος που φορά τον μανδύα του εκδικητή. Κάποιος εκεί έξω έχει πάρει τον νόμο στα χέρια του και έχει «αναλάβει» να σκοτώνει όσους αθωώθηκαν από τα δικαστήρια αλλά ήταν στην πραγματικότητα ένοχοι. Ο δύο ντεντέκτιβ, μέλη της ελίτ ομάδας δράσης NYPD Red που αναλαμβάνει την προστασία των πλούσιων, διάσημων και ισχυρών της Νέας Υόρκης ανέλαβαν την υπόθεση του τελευταίου θύματος.

Ένας άγρια δολοφονημένος άνθρωπος, του λεγόμενου υψηλού «κοινωνικού status», μιας οικογένειας με πολλά χρήματα, κύρος και πάνω από όλα διασυνδέσεις. Η υπόθεση όμως μόνο απλή δεν είναι. Ο αρχηγός της Αστυνομίας τους πιέζει να βρουν γρήγορα έναν ένοχο γιατί και εκείνος δέχεται πιέσεις καθώς ο χρόνος δεν είναι υπέρ του. Οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου δημάρχουτν της Νέας Υόρκης είνια για την επόμενη εβδομάδα και όπως είναι φυσικό και οι δύο υποψήφιοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση, ο καθένας προς (προεκλογικό του) όφελος. Και μέσα σε όλα, μια ακόμη απαγωγή ενός «πιθανού θύματος» πιέζει τα πράγματα περισσότερο.

Οφείλω να ομολογήσω ότι ήμουν λίγο επιφυλακτικός για αυτό το βιβλίο καθώς είμαι κάπως… δύσκολος στα αστυνομικά μυθιστορήματα, αλλά το δεύτερο βιβλίο της σειράς “NYPD Red” ήταν ό,τι έπρεπε για ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο στον καναπέ. Είναι ένα βιβλίο που δεν μπορείς να το αφήσεις από τα χέρια σου από την στιγμή που θα το πιάσεις. Διαβάζεται πάρα πολύ γρήγορα, είναι όσο αστείο χρειάζεται για να σε κάνει να «ξεφεύγεις» λίγο από την υπόθεση και να προσπαθείς να τη λύσεις μόνος σου, όπως (ας το παραδεχθούμε) κάνουμε όλοι όταν διβάζουμε αστυνομικά μυθιστορήματα. Στα συν και οι αρκετά ενδιαφέροντες χαρακτήρες του Zach και της Kylie.

Ο James Patterson είναι από τους ελάχιστους συγγραφείς παγκοσμίως που δεν χρειάζονται συστάσεις καθώς είναι ο Νο 1 στη λίστα των Best Sellerάδων των New York Times και το «συγγραφικό παρεάκι» που έχει δημιουργήσει μαζί με τον πρώην διαφημιστή και σεναριογράφο Marshall Karp, φαίνεται πως έχει να μας δώσει πάρα πολλά ακόμα.

Λίγη ζωή της Hanya Yanagihara – Κώστας

Όποιος επιθυμεί να διαβάσει ένα ευχάριστο βιβλίο για να περάσει η ώρα του, το «Λίγη Ζωή» της Χάνια Γιαναγκιχάρα δεν είναι το κατάλληλο.

Οι «Times» το χαρακτήρισαν μαγικό, ο «Observer» σπαρακτικό, το «San Francisco Chronicle» ένα  αριστούργημα και η «Daily Express» μοναδικό. Αυτό το μυθιστόρημα είναι όλα τα παραπάνω και πολλά περισσότερα. Τόσο σκληρό, που αν δεν είστε προετοιμασμένοι, μπορεί να μην αντέξετε την ανάγνωσή του. Μια πρώτη ματιά στο θέμα του, αλλοιώνει τη συμβατική εικόνα του μυθιστορήματος.

Τέσσερις άντρες που συνδέονται από τα φοιτητικά τους χρόνια, μεγαλώνουν και εξελίσσονται μαζί σε ένα κόσμο περίπλοκο, φορτωμένοι με το βίαιο παρελθόν τους, που επηρεάζει το παρόν τους. Κεντρικός ήρωας του μυθιστορήματος είναι ο Τζουντ, ένας αινιγματικός και χαρισμάτικος άντρας, που στην παιδική του ηλικία είχε σημαδευτεί από μια βάναυση σεξουαλική κακοποίηση. Το συγκεκριμένο τραγικό περιστατικό αποτελεί και το κεντρικό άξονα, γύρω από τον οποίο κινείται το μυθιστόρημα.

Ευθύς αμέσως καταλαβαίνουμε, πως το περιεχόμενο του βιβλίου δεν μπορεί παρά να είναι σκοτεινό, γεμάτο πόνο και θλίψη. Δεν λείπουν βέβαια και οι στιγμές που η αγάπη και η φροντίδα σου δίνουν την αίσθηση πως όλα μπορούν να θεραπευτούν. Μια αχτίδα φωτός στο σκοτάδι, που με μαεστρία απλώνει η αμερικανίδα συγγραφέας.

Το συγκεκριμένο μυθιστόρημα θα σας «πλημμυρίσει» με συναισθήματα (ακόμα και θυμού) και θα σας βάλει σε σκέψεις για την αποτελεσματικότητα της ψυχοθεραπείας.

Ακόμα και τα άγρια σκυλιά του Ian Rankin – Κατερίνα

«Ποιο είναι το σχέδιο»; Ρώτησε ο οδηγός.

«Έχουμε μόνο ένα φτυάρι, οπότε το στρίβουμε για το ποιος θα σκάψει. Του βγάζουμε τα ρούχα και αργότερα τα καίμε».

«Μόνο βρακί και φανέλα φοράει».

«Δεν είδα τατουάζ ή δαχτυλίδια. Τίποτα που να χρειάζεται να κόψουμε».

Από τον πρόλογο και μόνο καταλαβαίνει κανείς ότι ο Ίαν Ράνκιν δεν επιλέγει τον συμβατικό δρόμο στη γραφή του. Το αστυνομικό μυθιστόρημα «Ακόμα και τα άγρια σκυλιά» είναι ωμό, σκληρό και απευθύνεται σε αναγνώστες που δεν χάνουν τον χρόνο τους με βαρετές ιστοριούλες.

Ο Ράνκιν παίζει στα δάχτυλα την πλοκή του θρίλερ και επαναφέρει τον σπουδαίο χαρακτήρα του, τον Ρέμπους, κάνοντας τον αναγνώστη να τον ακολουθήσει πιστά για ακόμη μία φορά στα πιο περίεργα μονοπάτια (από το «Φάκελος Ρέμπους – Οι άγνωστες υποθέσεις» μέχρι το «Άγιος ή αμαρτωλός», αν είσαι βιβλιοφάγος έχεις διαβάσει τη σειρά με τον γνωστό επιθεωρητή από τις εκδ. Μεταίχμιο).

Ποια είναι η υπόθεση αυτή τη φορά;

Η επιθεωρήτρια Σιβόν Κλαρκ ζητά τη βοήθειά του Τζον Ρέμπους σε μια υπόθεση και του αγαπημένου ήρωα δεν του παίρνει πολύ χρόνο να αποφασίσει. Η Κλαρκ ερευνά τον θάνατο ενός μεγαλοδικηγόρου, το πτώμα του οποίου βρέθηκε μαζί με ένα απειλητικό σημείωμα.

Στην άλλη πλευρά του Εδιμβούργου, ο Μπιγκ Τζερ Κάφερτι –η νέμεση του Ρέμπους από τα παλιά– έχει λάβει ένα πανομοιότυπο σημείωμα και μία σφαίρα μέσα από το τζάμι του παραθύρου του.

Τώρα, εξαρτάται από την Κλαρκ και τον Ρέμπους να ενώσουν τις κουκκίδες και να σταματήσουν τον δολοφόνο.

Θα τα καταφέρουν;

Το παρελθόν μπλέκεται με το παρόν και οι χαρακτήρες εξελίσσονται με μοναδικό τρόπο μέσα από μια πλοκή που σε κάνει να γυρνάς τις σελίδες με ανυπομονησία. Ιδανικά μάλιστα τις γυρνάς δίπλα σε αναμμένο τζάκι παρέα με ένα ποτήρι κόκκινου κρασιού. Απολαύστε υπεύθυνα.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s